Da idea da infancia á practica na escola

O proceso de transformar a visión que se ten da infancia en accións concretas do día a día na escola, significou unha aposta pola reflexión das accións pedagóxicas que levamos a cabo as persoas adultas coas nenas e nenos.

 

afecto5 afecto2 afecto3
Trátase de ir deconstruíndo un rol docente tradicional e ir introducindo unhas prácticas que se basean no goce pola atención e o entendemento do facer das pequenas e pequenos, partindo da confianza nas súas capacidades e optando por un papel de observación e de acompañamento do proceso de cada nena e neno e do conxunto para seren os verdadeiros protagonistas dentro da escola, mediante achegas relacionais de seguridade e respecto, e metodolóxicas, que lles faciliten o camiño, vivindo xuntos cada situación, tratar de enriquecela, e dar tempo para que responda cada quen á súa medida.

 

afecto4

afecto

afecto1
Unhas prácticas pedagóxicas que parten do respecto.

As nenas e os nenos, o eixo da escola de Sobrado

Antes de planificar os espazos,  de traballar sobre a acústica da  escola, como comentamos nas anteriores entradas deste blogue, pensamos e reflexionamos, entre outros aspectos, no que significan para o equipo educativo as nenas e os nenos.

IMG_2318IMG_4555
Apostamos por unha idea de infancia na que se conciben ás nenas e aos nenos como suxeitos de dereitos, interactivos e interactivas cos coetáneos, co ambiente e coa cultura. Concibímolos como persoas únicas, independentes, exploradores individuais do mundo que os rodea, e con dereitos, capacidades e voz propia na toma de decisións da súa vida, e así o recollemos nos nosos documentos de centro que impregnan cada acción na escola.

20170518_102414IMG_3363

20171013_104446  IMG_5836
A partires desta idea de infancia, optamos por un marco educativo no que o acompañamento é a ferramenta de intervención que utilizamos con elas e eles, co fin de que acaden as súas conquistas para a construción da súa identidade, con respecto polas propias pontencialidades, conscientes de que ser diferente é un valor e un dereito, e que as diferenzas son unha fonte de riqueza onde todos temos sempre algo que achegar.

IMG_4278IMG_5852IMG_2270   IMG_2137

 
Temos presente que calquera acción que se leva a cabo na escola xira arredor das nenas e dos nenos por iso marcamos como un dos obxectivos xerais permitir facer, xogar, moverse en liberdade, e conquistar o seu propio espazo, intereses e aprendizaxes, entendendo que todo o demais é secundario.

 

IMG_5805 IMG_4548 IMG_217920170421_113242

 
Somos conscientes e non esquecemos que as nenas e os nenos son o futuro, e que o período dende o nacemento ata os tres anos é crucial para o seu desenvolvemento, polo que como escola e como profesionais da infancia, intentamos formular estratexias coherentes, integrais e harmónicas que favorezan ese desenvolvemento e nos achegue a unha mellor sociedade.
Un agasallo para as persoas que nos seguides: Dave Brubeck. Take five

Os espazos da escola: a escola de Sobrado por dentro

  Para propiciar unha escola relaxada, cálida e acolledora tamén nos propuxemos na escola de Sobrado coidar a decoración e a presentación das propostas en calquera dos espazos.

Dispuxemos que estivese libre de adornos superfluos, con paredes limpas e sen elementos que distraian, agás unhas zonas de fotografías onde os protagonistas son os nenos e as nenas xogando nos diferentes espazos da mesma, e, en canto ás propostas, estas son planificadas atendendo á diversidade dos nenos e nenas, e en función das súas necesidades e intereses cunha presentación ordenada, coidada e atractiva, en calquera dos espazos tanto interiores como exteriores.

A nosa escola está orientada cara o leste, co que cada día vemos como amanece e gozamos cos raios de sol que nos quentan, nos ofrecen sombras divertidas, e nos dan a enerxía para gozar toda a xornada e , temos un chan quentiño que é usado como espazo de movemento en liberdade, descalzos é cómodos.

IMG_295020170912_09024520170912_090223

E importante comentar que a nosa escola conta con diferentes zonas, a primeira é a de acollida, onde retiramos os zapatos, nos poñemos cómodos, onde lles ofrecemos envoltura e recibimos a información de aspectos relevantes que poidan influír na xornada, por parte das súas familias.

A transición á zona 1, discorre por un camiño de alfombra, e dende aí observan toda a zona de xogo. Para o deseño do espazo temos en conta que a escola ten un só grupo de 0-3, polo que non todos están no mesmo nivel evolutivo e precisan diferentes elementos de xogo.

A zona de aseo e hixiene é tamén en si mesmo un espazo de exploración coa auga, coa súa roupa, cos seus cueiros, cos penicos, de interacción entre eles e elas e coas persoas adultas.

IMG_2958IMG_5371IMG_5024IMG_3174

Cada día na zona intermedia (zona 2) hai unha sorpresa, onde se pode producir a exploración total e o descubrimento persoal e propio. O espazo está libre de elementos perturbadores, tan só se presentan elementos, na maior parte das veces, naturais, onde os nenos e as nenas experimentan, manipulan e exploran ao seu ritmo e interese.

IMG_3614 IMG_3108 20170905_113525 IMG_4846

O exterior e a horta é utilizado de xeito diario, sen importar a climatoloxía, poñendo en valor o natural, o contacto co aire, as herbas, a area, a terra, o chan, as pedras, a chuvia, os cambios estacionais, os ritmos de medramento da natureza, etc.

20170905_11354020170505_093517

20170505_09350020170505_09343520170508_11291420170523_135243IMG_3504IMG_349220170523_135219IMG_3260IMG_3666

Na zona de descanso hai berces e camiñas apilables e a nenas e os nenos poden acceder libremente cando o necesiten. Non se considera necesaria a música para durmir neste espazo, sabendo que ningún neno nin nena a precisa na súa casa.

IMG_3777 IMG_3779

Como na escola de Sobrado non temos servizo de cociña son as familias as que teñen que traer fiambreiras coas comidas de cada neno e nena que son recollidas e almacenadas ata a hora da súa preparación. O espazo de comedor, tanto se pode facer no espazo interior da escola como fóra, facilitando que ese momento sexa de de goce e desfrute da comida, onde se xere un clima relacional de tranquilidade, sen estrés, que favoreza a saúde e benestar, no que se sintan que son quen de comer por si mesmos os seus propios alimentos, de saborear, de explorar, potenciando a súa participación.

IMG_279120170529_12092720170529_12115220170529_123153IMG_5498IMG_5496

Entendemos que calquera espazo da escola é susceptible de ser utilizado con fins educativos como a recollida do comedor, a cociña, a lavandería…

Algo do que escoitamos cando entramos pola porta da nosa escola de Sobrado

Cando no inicio da nova andaina pensabamos na visión da nosa escola, tiñamos claro que o coidado dos estímulos auditivos era un dos elementos a ter en conta. A nosa idea era propiciar unha escola relaxada, cálida e acolledora. Desexabamos romper co ruído que se escoita en moitas escolas tradicionais, onde se oen moitos choros e berros, voces dos adultos, ben das familias, ben do persoal docente, que superan aos nenos e nenas, e outros sons ruidosos que nos impiden oír os xogos, as risas e os descubrimentos das pequenas e pequenos.

Entendemos, pola contra, que o silencio é o ritmo que marca a infancia para levar a cabo internamente algo que lles resulta relevante, polo que desexamos que se respecte absolutamente. Intentamos potenciar ese proceso interno de aprendizaxe eliminando os máximos ruídos posibles, entendendo que o silencio e unha boa práctica para concentrarse, para encontrarse con eles e elas mesmas, e para relaxarse.

Como profesionais da infancia potenciamos ese silencio intervindo o mínimo posible. Conseguimos así percibir, entender e respectar, fomentando a escoita activa a todas as súas expresións, intereses e necesidades. O ton de voz que utilizamos na escola é moi baixo, claro, seguro e afectuoso.

Desfrutamos dos sons que produce a natureza e o noso contorno en Sobrado, como se puido observar na primeira entrada deste blogue, e facemos unha selección de temas musicais que se escoitan na entrada á escola, música clásica ou jazz, que potencian o ambiente acolledor que pretendemos, pero tan só nese momento.

Cando as persoas adultas gardamos silencio e observamos, dámonos conta que os nenos e nenas nos regalan momentos inesquecibles.

As festas da castaña e da cabaza

Ola a todos e todas.

Neste mes do outono realizamos moitos xogos e actividades gracias os recursos cos que contamos e aproveitamos os cambios climáticos vividos no mes de outubro.

Gracias a todo isto puidemos comprobar como sopla o vento, como caen as follas das árbores (coas súas formas e cores diferentes), que é a choiva e os elementos propios desta época do ano (castañas, cabazas, setas,…)

O que máis nos gustou foi poder manipular e experimentar activamente con cada un deles, como por exemplo, na saida das castañas e no magosto.

Traballamos coas mans

Ola amigos.

A semana pasada traballamos moito coas mans, o que nos axudou no noso desenvolvemento psicomotriz, xa que foi necesario facer movementos precisos e ben coordinados.

Primero manipulamos fabas que trouxo o noso amigo Miguel do horto da súa casa. Agracedemos este detalle xa que é unha forma de poñer en contacto ás nosas crianzas co medio natural e para que adquiran coñecementos sobre os alimentos que comen.

Tamén experimentamos coas uvas, primeiro probamolas e logo fixemos zumo de uva.

Non todos tivemos as mesmas sensacións. Pero gustounos moito.

UNHA NOVA EXPERIENCIA

Ola amigos.

Por fin, despois de esperar durante uns días, realizamos o noso primeiro taller de cociña.

Os talleres están planificadas para os venres e manipularemos diversos tipos de materiais. Neste caso decidimos traballar con cocholate, un recurso que as nosas crianzas gústalles moito e como que puidemos realizar diferentes traballos e experimentar distintas sensacións.

Primero probamos o producto (cocholate con galletas) e logo manipulámolo de dúas formas, unha cos dedos (psicomotricidade fina) e outra coas mans pintando sobre papel ao longo da mesa, movendo os brazos dun lado a outro (psicomotricidade grosa).

Queremos darlle as gracias a Natalia, a nai de Uxía, que estivo con nos ao longo da actividade de psicomotricidade grosa, implicandose e sendo un modelo de imitación para as crianzas.

Este foi o resultado:

BENVIDOS AO NOVO CURSO!!!!

Ola a todos/as. Despois dunhas vacacións volvemos a encontrarnos novamente na escola. Este primeiro mes non foi tan dificil como o do curso pasado xa que as crianzas xa coñecían a escola, polo que en setembro centrámonos en recordar certas normas de convivencia e hábitos de tipo alimenticio ou de hixiene.

Aos nenos e nenas de sobrado gústanlles moito todo o que ten que ver coa auga por iso decidimos escoller O MAR como centro de interese central para este curso. Para sacarlle o maoir partido posible contamos con paneis, contos e unha pecera, con peixes aos que coidaremos ao longo do curso.

Desexamos que este ano sexa productivo e que as nosas crianzas se desenvolvan o mellor posible.

Estamos a vosa disposición para o que precisedes.

Un saúdo do equipo educativo da Escola Infantil de Sobrado.

Temos uns compañeiros especiais dos que teremos que coidar ao longo do curso.